Folk som ser ner på mindre.

Jag gillar inte folk som ser ner på andra i en diskussion och trycker ner den för dens ålder. Personen som gör det är oftast mer än ett år äldre,  och det visar bara hur omogen personen är. Det här handlar inte om vissa åldrar, nej utan hur mogna personen (som då är äldre) är. Det här är nästan samma sak som att se ner på en person för dens åsik. Det handlar om att personen som är äldre ger den som är mindre zero-respekt och vågar inte erkänna att personen som är mindre är mognare. (Nu behöver det ju inte alltid vara så i diskussioner men jag uppfattar det oftast så). Men detta har också med åsikter att göra.
Om en person har en viss åsikt, som tex att den har något emot homosexuella, så brukar folk se ner på den personen. (Det här förekommer ofta på kpw). Det handlar om att folk ger personen mindre respekt. Men visst, jag förstår dem till en viss del. Det är aldrig kul att höra att någon tycker att man är äcklig. (om man nu är bi/homo). Men folk har rätt till sin åsikt, men att frysa ut, mobba personen för att den har en åsikt är ju lika fel som att en som tycker homosexuella är äckliga går ut och fryser ut och mobbar homosexuella. Nu är det ju bara (nästan) troll som vill ha uppmärksamhet på kpw.
Om ni uppfattar att jag på något sätt har sett ner på folk som är mindre så ber jag så hemskt mycket om ursäkt och ska inte göra om det. ♥
//Seisu

Kommentarer
Postat av: The_Queen

Du är BÄST Jeker.

2009-10-10 @ 15:02:11
Postat av: Paulina

aw tack. <3 du också. :'D

2009-10-10 @ 15:42:07
URL: http://seisu.blogg.se/
Postat av: Siffror

Duerbrepoatsteva<3



Nu är jag på bra humör igen förutom att h:et på mitt tangentbord är trögt :'<

2009-10-20 @ 14:55:02
Postat av: Paulina

Siffror: Aw <3 c':

2009-10-20 @ 16:15:08
URL: http://seisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0