Fördomar.

Jag vill bara säga att jag älskar er läsare, ni är så snälla och ni ger mig så snälla kommetarer! Åhh, att ni ger er tid att faktiskt läsa min blogg! Det värmer ska ni veta! Jag har trott att ni bara går in på den för att jag länkar till den på kpw, men när jag inte gjorde det idag, så såg jag att ändå 11 stycken hade gått in på min blogg och kommenterat! Aw, it warms my heart. <3 Ja, jag skriver med fet text, och det kanske blir irriterande att läsa och det ser fult ut, men so what? I love you (er)! <3





JO, NU SKA JAG SKRIVA OM VAD JAG TYCKER OM FÖRDOMAR:


Fördomar ja, de finns över allt och ingenstans. ALLA har fördomar, ALLA. Man kan aldrig stoppa fördomar, men man kan tycka illa om dem. Man kan be folk att sluta kalla sin kompis för tex "hora" om den nu ser ut som en. Men fördomar är fördomar, sitter fast som klister i människor och får folk att mobba, hata och skrika. Hur mycket man än vill få bort fördomarna från folk, så finns det ändå ingen medicin. Inget hjälpe. Så det är ganska onödigt att klaga, men i det här inlägget så klagar jag inte. Jag säger vad jag tycker om dem. Och att ALLA har dem. Hur mycket ni än tror det. Men det man kan göra är att behärska sig, att inte skrika "hora" till tjejen som möjligen ser ut som en. Folk ber andra att inte ha så mycket fördomar, men de som ber folk har ju också fördomar. Men visst, jag kan hålla med om att fördomar är otroligt onödigt. Men det finns, även om man inte vill. Precis som allt annat. Men det handlar om att behärska sig, och att tänka på allt bra med de man har fördomar emot. Även om det är svårt. I promise.
//Seisu - ett grönt ekologiskt mjölkpaket 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0