Kött ÄR mord.

Så, nu ska jag sätta min ner och skriva om en sak som folk har skrivit om jätte länge. Kött och mord. Nej, alltså inte mord på människor, utan på djur. Det är nämligen så att vissa människor anser att det är mord att döda djur för att få köttet, som vi sedan äter. Och gör pälsen till en fin pälsjacka. När jag uttrycker mig och säger att kött är mord så får jag ofta kommentarer som "det har vi ätit i alla tider", visst, det är vi. Men idag vet vi att det finns massor av andra saker som vi kan äta för att få vitaminer, som vi hade kunnat fått från kött. Och det visste vi inte för tusentals år sedan. Då odlade vi inte ens potatis. Och när folk anser att kött inte är mord, då kan vi ju lika gärna börja att snaska på varandra? Och folk säger också "tigrar äter ju också kött, varför ska inte vi få göra det?", jo, därför att vi inte behöver. Som jag sa lite tidigare i texten. Vi kan äta andra nyttigheter än liv som vi själ. Ja, vi själ liv. Och bara så ni vet, alla som äter kött bidar till mord. Vare sig ni tycker det eller ej. Visst, alla (nästan) har bidragit till mord, då man var liten och inte visste bättre. Men nu kan man ändra på det. Bara för att vi har gjort det förr behöver vi inte fortsätta med det. Annars så kan vi lika gärna börja gå i lockiga peruker och stora balklänningar? Jag vill inte bidra till mord.
Notering: I slutet så förstod ni säkert att jag syftade på det rika, men jag menade aldrig att de bara är rika som åt kött. Jag tog det som ett exempel.
Se så gullig se så söt, se så röd och se så blöt, i en slaktfabrik, nu så död.



//Seisu

Kommentarer
Postat av: Elin, Noir :3

NÄJ. :C



Jag har försökt att bli vegetarian men det funkar helt enkelt inte. :<

2009-10-20 @ 13:43:01
Postat av: Elin, Noir :3

MEN JAG GILLAR JUE KÖTT. D8<



Jag har försökt att bli vegetarian men det funkar ju intä. :/ Jag äter inte så mycket kokött ändå. hostFörutomMcdonaldsochköttfärshost.

2009-10-20 @ 13:46:33
Postat av: Paulina

Elin: Jag med C:, det funkar, men mina föräldrar tvingar mig att eta köött Xc

2009-10-20 @ 13:47:07
URL: http://seisu.blogg.se/
Postat av: Elin, Noir :3

HAHAHA, JAG TRODDE INTE MITT FÖRRA KOM FRAM. x3

2009-10-20 @ 13:47:07
Postat av: Paulina

Ja, det var felstavning. Med flit, för det låter så göll när man säger "eta" istället för "äta". Samt skriver det. :>

2009-10-20 @ 13:47:41
URL: http://seisu.blogg.se/
Postat av: Paulina

HAHAHA, JAG TRODDE INTE MITT FÖRRA KOM FRAM. x3



Aha Cx

2009-10-20 @ 13:48:12
URL: http://seisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0