Pojke vart tjej.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5817394.ab




Såå, vad har ni för åsikter om det här då? Jag tycker att det var oroligt vågat att göra det här, eftersom att hon kunde ju bli mobbad. (Vilket hon nu redan var, tyvärr.). Såhär stod det i lite av texten "– Ni har märkt att en elev saknas. Det är för att han numera är en flicka." Vaddå saknas? Är personen inte samma person nu bara för att han blev en tjej? Hon har väl samma tankar och känslor ändå? Och så stod det under det "Skolkamraterna ska ha uppmanats att i fortsättningen behandla 12-åringen som en flicka och använda det nya flicknamnet." Vaddå behandla pojken (nu mera tjej) som en flicka? Ska inte båda könen behandlas lika nu också? Och att använda det nya namnet är en självklarhet. Och jag tycker det är bra att föräldrarna stödde barnet.


Notering: Jag tycker inte att det är fel att tycka att hon är äcklig, eller att situationen är äcklig. Men att jag själv inte tycker så.
//Seisu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0