Rasister.

Ja, hej igen, nu har jag ätit frukost. Och som jag sa i det förra inlägget, att jag inte visste vad jag skulle skriva om. Men nu vet jag exakt om vad jag ska skriva om. Rasister och rasism. Det är ju ett väldigt allvarligt ämne och det här är min åsikt.
Rasister, de gillar jag verkligen inte. Att de kan tycka och ens tänka att människor med en annan hudfärg borde behandlas illa o.s.v. Det är helt sjukt. Och så finns det ju folk som anser det minsta lilla som rasism. Och rasister. Jag själv tycker att det är fel att folk säger att beige är människofärg. Även om vi bor i sverige och att sverige inte har samma starka sol som de har i afrika, asien o.s.v. Då brukar folk (inte jag) säga att beige är människofärger i sverige. Och så är det ju inte? Mörkhud är lika mycket människofärg som ljushy. Det låter som om folk som säger det, tycker att folk med mörkhy inte är människor? Och hur rasistiskt låter inte det? Och nu till den andra delen, folk som säger till andra att den personen är rasist för minsta lilla. Som om en person råkar säga "neger boll". Det är ju inte säkert menat just till de mörkhyade, men jag förstår de mörkhyade fullt ut om de skulle ta illa upp. Och folk som säger människofärg, negerboll o.s.v behöver inte vara rasister.
//Seisu
Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: The_Queen.

Håller med :D

2009-10-17 @ 16:02:30
Postat av: The_Queen igen.

Btw, fin blogg. :D Eller har jag redan skrivit det?

2009-10-17 @ 16:03:43
Postat av: Paulina

Aw, tack så mycket! ^^

2009-10-17 @ 16:15:14
URL: http://seisu.blogg.se/
Postat av: pipuss

man får säga negerboll men inte vitlök -.-'



pusspåröven Paowsi <33

2009-10-18 @ 18:33:01
Postat av: Paulina

Örm.. inte enligt vissa.



Kram



//Seisu

2009-10-18 @ 18:35:16
URL: http://seisu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0